Näissä tilanteissa hankinnan interim-asiantuntijan hyödyntäminen on asiakkaalle paras ratkaisu

Yritykset käyttävät hankinnan interim-asiantuntijoita useimmiten, kun ne kohtaavat haasteita tai tilanteita, joissa tarvitaan nopeasti korkeatasoista asiantuntemusta ja kokeneen ulkopuolisen näkökulmaa. Hankinnan interim-asiantuntija tuo organisaatioon asiantuntemusta ja kokemusta esimerkiksi muutostilanteissa, projektien aikana tai erityisosaamista vaativissa tehtävissä. Osalle yrityksistä interim-asiantuntijat ovat myös pidempiaikainen strateginen valinta, jolla kevennetään henkilöstön muodostamaa organisaatiorakennetta ja hallinnollista taakkaa. Tärkeimmät ominaisuudet hankinnan interim-asiantuntijan […]

Lue lisää
Seuraa meitä

Hankinnan asiantuntija saa työhönsä tehokkaan startin tällä tarkistuslistalla

Ulkoistetun hankinnan asiantuntijapalvelun tehokas integrointi asiakkaan toimintaan on helpompaa kuin koskaan.

Vaikka hankinnan asiantuntijapalvelu vaatii luonnollisesti strategista lähestymistapaa ja erityisesti selkeää viestintää, hyvin suunnitellulla ja toteutetulla aloituksella asiakkaan organisaatioon on helppo sujahtaa mukaan, haluttua arvoa voidaan alkaa tuottaa nopeasti ja pitkäaikaisen kumppanuuden rakentaminen voi alkaa.

Kumppanuuden kehittyessä myös startit helpottuvat ja asiakkaan aikaa säästyy, kun perehdytyksen hoitaakin palveluntarjoaja. Hankinnan asiantuntijapalvelun tavoitteena on siis päästä madaltamaan asiakkaiden leposykettä heti – suoraan syvään päätyyn hyppäämällä.

Näin käynnistät tehokkaasti yhteistyön hankinnan asiantuntijan kanssa

1. Valmistele startti

Laadi mukaan hyppäävälle hankinnan asiantuntijalle ensimmäisten viikkojen suunnitelma ja tavoitteet rooli ja organisaatiosi erityistarpeet huomioiden. Voit nimetä asiantuntijalle työyhteisöstänne mentorin, kuten esimerkiksi tulevan lähimmän kollegan tai esihenkilön.

ValueSourcella on yli kahden henkilön asiantuntijatiimeissä Team Leader, jonka rooli on toteuttaa työtehtäviin perehdyttäminen asiakkaalla ja näin sujuvoittaa aloitusta sekä vähentää samalla asiakkaan työmäärää uuden asiantuntijan aloittaessa.

2. Hoida työvälineet kuntoon

Varmista, että asiantuntijalla on kaikki tarvittavat välineet, kuten tietokone, puhelin ja toimistotarvikkeet. ICT-laitteiden tilausprosessi asiakkaillamme on yleensä 1–2 viikkoa.  Kokoa tarvittavat aineistot, asiakirjat ja koulutusmateriaalit, joita asiantuntija voi opiskella myös itsenäisesti. Jos haluat, että ValueSource hoitaa työvälineet tai tehtävässä tarvittavat varusteet, se onnistuu toki!

3. Huolehdi pääsystä järjestelmiin ja tiloihin

Huolehdi, että asiantuntijalla on pääsy hankintajärjestelmiin, tietokantoihin ja muihin asiaankuuluviin sähköisiin työkaluihin, työn edellyttämät lisenssit sekä tarvittaessa avaimet ja kulkuluvat yrityksenne tiloihin. Varmista ja laadi tarvittavat sopimukset, kuten esimerkiksi laitesopimus, salassapitosopimus sekä hankintakäytännöt.

4. Käy olennaiset prosessit läpi

Käykää läpi hankintaprosessi hankinnasta ostotilauksen luomiseen, laskutukseen ja toimittajien hallintaan. Esittele asiantuntijalle tärkeimmät toimittajanne ja kumppaninne sekä avaa samalla organisaationne odotukset, tavoitteet ja suhteet näiden toimittajien kanssa.

5. Varmista soljuva vuorovaikutus

Kerro asiantuntijalle organisaationne tavoitteista, arvoista ja kulttuurista. Se auttaa häntä toimimaan osana tiimiänne ja yhteisöänne. Kutsu asiantuntija säännöllisiin palavereihin tiimin jäsenten ja esihenkilön kanssa verkostoitumisen ja viestinnän helpottamiseksi. Ulkoisen asiantuntijan kutsuminen mukaan asiakkaan tiimipäiville tai muihin yhteisiin tapahtumiin vain parantaa integroitumista.

6. Muista antaa säännöllistä palautetta

Yhteistyön kehittymisen ja parhaiden mahdollisten tulosten aikaansaamisen edellytys on säännöllinen palaute. Muista varata kalenteriin vähintään kuukausittaiset keskustelut hankinnan asiantuntijan kanssa. On tärkeää, että annettuja tavoitteita myös seurataan ja tunnistetaan yhdessä mahdollisia kehitysalueita – näin opitaan jatkuvasti lisää ja yhteistyö sekä tulokset kehittyvät positiivisesti.

ValueSourcen asiantuntijalla on tuki takanaan

On myös hyvä tiedostaa, että ValueSourcen asiantuntijalla on koko Hankinnan Huippujengin osaaminen käytettävissään – hankintojen ulkoistamista tehostaa taustalla vaikuttava kollegojen tuki sekä toimittajarekisteri, jossa jo yli 4000 toimittajaa tunnistettuna. Tämä on käytettävissä asiakkaan hyödyksi ja asiantuntijamme kehittymiseksi työtehtävissään.

Tehokas startti on ehdottomasti yhteistyön aikaansaannosta!

Kiinnostuitko?

Haluaisitko tietää, kuinka tehostaa yrityksen hankintoja?

Voimme auttaa – ota yhteyttä sähköpostitse, soittamalla tai jätä soittopyyntö.

    Ville Salomäki
    Growth Manager
    Puh: 040 183 7338
    E-mail: ville.salomaki@values.fi

    Teemme hankinnoista sinulle kilpailuedun.

    ValueSource Partners Oy
    Linnankatu 3B
    20100 Turku
    Y-tunnus: 2283239-3

    Tel: +358 (0)10 420 1110
    E-mail: info@values.fi
    Ota yhteyttä
    Tietosuoja

    Jätä yhteydenottopyyntö lomakkeen avulla.

      Seuraa meitä
      © All Rights Reserved 2024 ValueSource Partners Oy